0123456789
0
Strona główna » Usterki zaworów EGR

Szukaj produktu
Kontakt
  • E-mail:denso@e-denso.pl
  • Telefon732-671-616
  • Kontakt telefonicznyponiedziałek-piątek 8.00 - 17.00
    w soboty 8.00 - 13.00
Cennik wysyłek
KURIER: 25zł


KURIER POBRANIE: 29zł


PACZKOMAT: 22zł


UWAGA !!!

Wysyłka WYCIERACZEK powyżej długości 580MM, CHŁODNIC, SKRAPLACZY i INTERCOOLER-ÓW ze względu na gabaryt wyłącznie kurierem !!!

UWAGA !!!

Wysyłamy także za granicę kraju, po uprzednim ustaleniu kosztów przesyłki.
Statystyka
  • Ilość produktów: 4042
  • Sklep odwiedziło: 659633 klientów
Systemy płatności
  • Przelewy24

Usterki zaworów EGR

Elektronicznie sterowane zawory EGR są stosowane w silnikach z układem EFI (ang. Electronic Fuel Injection, elektroniczny wtrysk paliwa) i w przypadku usterki powodują zapalenie się kontrolki informującej o uszkodzeniu w układzie sterowania silnika. Najczęstszą przyczyną awarii zaworu EGR jest zatkanie spowodowane przez nagar, w wyniku czego zawór blokuje się lub otwiera i zamyka nieprawidłowo.

Wadliwy zawór EGR może wpłynąć na skrócenie czasu eksploatacji silnika, zwiększyć emisję szkodliwych spalin i spowodować problemy podczas jazdy, takie jak:

  • Niestabilne obroty biegu jałowego
  • Trudności z rozruchem
  • Szarpanie
  • Niski komfort jazdy (nierównomierna praca silnika podczas przyspieszania lub nienormalne stukanie)
  • Zwiększona emisja NOx (może również wystąpić zwiększona emisja węglowodorów (HC) w spalinach)

Mogą pojawić się także inne przyczyny nieprawidłowego działania elektronicznie sterowanych zaworów EGR. Jedną z przyczyn może być uszkodzony czujnik temperatury powietrza dolotowego w czujniku MAF. Dzieje się tak, ponieważ jest to jeden z czujników umożliwiających modułowi ECU ustalenie prawidłowej wielkości recyrkulowanych spalin i regulację zaworu EGR dla precyzyjnego sterowania. Dlatego też, aby uzyskać prawidłową diagnozę, należy zawsze sprawdzić kody usterek DTC dla zaworu EGR i zapoznać się z procedurami testowania w instrukcji producenta samochodu.

Czyszczenie zaworu EGR z nagaru może być traktowane jako tymczasowe rozwiązanie i nie jest zalecane. Całkowite usunięcie zanieczyszczenia jest praktycznie niemożliwe i potencjalnie umożliwia przedostanie się szkodliwych zanieczyszczeń stałych do silnika. Dobrym rozwiązaniem jest więc wymiana zaworu EGR na nowy, który jest skalibrowany w taki sam sposób, jak oryginalny.

 

Przejdź do strony głównej